Меню сайту

 
 
Пошук

 
 
Фото тижня

 
 
Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 119
_1
 
Головна » Статті » Методична сторінка » Методична сторінка туриста

Настанови від 27 березня 2010 року

Затверджено рішенням Виконкому

Федерації спортивного туризму України

27 березня 2010 року

(протокол № 3/2010)

Настанови

з проведеннязмаганьзпішохідного туризму

Вступ

Основною метою розробки цих Настанов є сприяння підвищенню безпеки на змаганнях з пішохідного туризму, визначення єдиного підходу до подолання перешкод, дотримання безпеки учасників, суддівства і критеріїв оцінки дій спортсменів при визначенні результатів, спорядження, яке може застосовуватись, і порядок його використання та експлуатації.

Відповідно до п.3.13.1.10Правил змагань зі спортивного туризму, затверджених Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту від 24 квітня 2008 року (надалі Правила) дані Настанови є обов’язковими для виконання учасниками, представникамита суддями на змаганнях з пішохідного туризму.

Розділ1. Визначення термінів, що використовуються в Настановах

Вантаж – рюкзак, контейнер, ємкість (і спорядження, що транспортується в них); вірьовка (довжина не менше 10 м, товщина не менше 6 мм), кінець якої не закріплений на вихідній та/або цільовій ділянках етапу; контрольний вантаж, якщо він передбачений Умовами змагань.

Вихідна ділянка етапу (ВД)– ділянка етапу, з якої починається подолання перешкоди.

Вірьовка (мотузка) допоміжна – вірьовка, яка має діаметр не менше 6 мм і розривне навантаження не менше 4 кН.

Вірьовка (мотузка) основна – вірьовка, яка має діаметр не менше 10 мм і розривне навантаження не менше 18 кН.

Водні етапи етапи, на яких учасники долають реальну або умовну водну перешкоду.

Гірські (скельні) етапи – етапи, на яких учасники долають перешкоди, пов’язані з перепадом висот (схили, скелі різної стрімкості, яри, каньйони тощо) і не пов’язані з подоланням реальної або умовної водної перешкоди.

Ділянка перешкоди (ДП) – ділянка етапу, на якій знаходиться власне перешкода, навколо якої організовано етап.

Ділянка перил частина перил, яка знаходиться між двома точками їх жорсткого закріплення, або з одного боку від закріплення при вільному іншому кінці (зав’язаний вузол).

Зона етапу безпечна (БЗ) – визначене місце (або територія) на етапі, де учасник має право перебувати без страховки та самостраховки.

Зона етапу небезпечна (НЗ) – визначене місце (або територія) на етапі, на якій учасник зобов’язаний бути забезпечений командною страховкою або самостраховкою.

Зрив – неконтрольований рух, переміщення, падіння, втрата контакту з опорою (вірьовкою, колодою, жердиною, рельєфом) з навантаженням суддівської або командної страховки, відсутність точок опори на рельєфі.

Коридори руху дистанції – це визначені на місцевості ділянки, в межах яких повинен здійснюватись рух учасників по дистанції між етапами.

Кут охвату – центральний кут між вхідною і вихідною точками контакту вірьовки і поверхні опори, яку вірьовка огинає.

Опори вантажні (ВО) опори, якіможуть бути використані для одночасної страховки, самостраховки будь-якої кількості учасників; одночасного виконання кількох функцій, крім кріплення перил, які наводяться з застосуванням поліспастових систем.

Опорилокальні (ЛО) – опори, які можуть бути використані для страховки, самостраховки, проміжної страховки лише одного учасника, виконання лише однієї функції.

Опори поліспастові (ПО) – опори, якіможуть бути використані для закріплення поліспастових систем; перил, що натягуються за допомогою поліспасту; опорних (транспортних) вірьовок при спуску чи підйомі потерпілого з супроводжуючим. Можуть бути використані в якості вантажних чи локальних опор, якщо не застосовуються за призначенням.

Пункт проміжної страховки (ППС) це поодинока локальна опора на ділянці перешкоди між двома пунктами страховки, яка виконує допоміжну функцію при організації страховки першого та/або останнього учасника. З ППС не допускається організація страховки учасника, що рухається на етапі, закріплення перил для руху або самостраховка учасників, організація транспортування потерпілого, вантажу.

Пункт страховки (ПС) – визначене суддями місце для організації самостраховки та/або динамічної страховки і обладнане відповідною для цього кількістю опор.

Страховка — система заходів, спрямованих на запобігання можливості тяжких наслідків в результаті падіння учасника з висоти, неконтрольованого або не бажаного переміщення, попадання в загрозливе становище або в небезпечні для життя умови середовища (вода, сніг, заклинювання в тисняві тощо).

Страховкаверхня – різновид динамічної страховки, при якому остання опора в ланцюгу страховки знаходиться вище точки кріплення страховочної вірьовки до учасника, якого страхують. Можливість динамічного ривка при постійно натягнутій страховці виключена.

Страховка динамічна страховка за допомогою вірьовки, гальмівне зусилля на якій контролюється іншим учасником (верхня, нижня страховка).

Страховканижня – різновид динамічної страховки, в якому остання опора в ланцюгу страховки знаходиться на одному рівні або нижче за точку кріплення страховочної вірьовки до учасника, якого страхують.

Страховкастатична – страховка, яка забезпечує безпосереднє пряме жорстке кріплення учасника до точковоїопори (крюк, петля, дерево тощо) або перил (схоплюючим вузлом чи технічним пристроєм в тому числі).

Технічна підготовленість вміння команди (учасника) за визначений умовами час долати дистанцію (етап) з дотриманням безпеки та з використанням технічних прийомів та/або спеціального спорядження.

Цільова ділянка етапу (ЦД) – ділянка етапу, якoї необхідно досягти після подолання ділянки перешкоди.

Настанови 27.03.10


Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

волог.:

тиск:

вітер:

Відпочинь
Відпочинь
 
Мини-профиль

Привет: Гость

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
 
 
Друзі сайту

ОЦТКЕУММиколаївський обласний Центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді
 
 
Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0